donderdag 26 januari 2012

Ontwerpen

Het vak 2d is gestart in het tweede kwartaal van ons 2de jaar aan ArtEZ. We zijn veel bezig geweest met Illustrator/word. We hebben een a3- vouwblad gemaakt, een poster (a1- formaat) en 3 boekomslagen. De opdracht was om vanuit een eigen genomen tekst een serie te gaan ontwerpen van alle 3 bovengenoemde opdrachten. Hierbij was het belangrijk dat er duidelijke overeenkomsten te zien waren tussen de 3 opdrachten. Ze moesten enige overeenkomsten hebben. Beeld en tekst in combinatie met elkaar. Elke week zijn we verder gaan ontwerpen tot een eindresultaat in week 9.
Hieronder zien jullie mijn gemaakt werk. Ik heb ervoor gekozen de tekst zon in combinatie met het beeld te maken. Ik kreeg als positief commentaar dat de tekst en beeld prachtig bij elkaar pasten maar ik moeite had met het toevoegen van kleur bijvoorbeeld zodat het 'spannender' en 'uitdagender' zou worden. Ik ben als het ware nog op het vertrouwde pad gebleven terwijl ik best een stapje er vanaf had mogen wijken.
Als ik zelf de opdracht nog een keer zou moeten doen, zou ik eerder beginnen met het toevoegen van kleur. Dit vond ik zelf heel moeilijk om hier een balans in te vinden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten